Back to the future

När jag skriver detta är jag fortfarande kvar här i Santa Barbara i några timmar till, och just nu så sitter jag på min favoritstrand och lyssnar på vågorna. Det är gråmulet, men blåser friskt. Här trivs jag som som alla bäst. Jag går hit nästintill dagligen oavsett väder. Santa Barbara och USA har varit fantastiskt, men något annat som är fantastiskt är kanske inte just Sverige i sig men alla ni andra där hemma!❤️ Min lilla fyrbenta är den jag haft svårast att "klara mig utan" här borta. Hon har ju varit vid min sida dag som natt sedan hon kom hem som åttaveckors valp och där och då gjorde det möjligt att ens orka fortsätta leva efter att ha tagit avsked av Alvin. Hon betyder så otroligt mycket för mig❤️

Först var ju planen att jag skulle stanna här till i september, hur fan jag tänkte där vet jag inte, men jag förstår om folk tyckte det var totalt korkat för det tycker jag också såhär i efterhand 😄
Planen ändrades till Juni, och till en början har det känts bra här. Hemlängtan har jag ju haft mer eller mindre hela tiden, men ju mer tiden går ju jobbigare har det blivit. Varför har jag inte sagt något, utan snarare gjort sken av att allt varit frid och fröjd? För det har också varit bra har såklart! För mig är detta fantastiskt, jag tog mig hit efter så många års drömmande, jag ÄR här!
2,5 månad eller 5 så är jag jättenöjd med vad jag presterat här, fick väldigt fin feedback igår från min lärare och han tyckte jag skulle vara riktigt stolt, vilket jag är! Jag kom hit bra - och gick härifrån bättre vilket var mitt mål. Inte att komma hit och bli ett proffs. Men - för att inte tappa engelskan efter ett tag får ni här med stå ut med att jag pratar det 100% .. Skoja bara 😉 Men den som vill konversera på engelska och hjälpa mig fortsätta utvecklas får gärna göra det såklart!😇
 
Hur som helst så är jag glad för att åka hem, och det gör ont att lämna SB. Men jag vet att det är helt rätt för mig. En del tycker säkert jag borde stannat, men det skulle stjälpa mig mer än hjälpa. Som ni kanske förstår blir det inget mer uppdaterande om min vistelse här, men finns det intresse kan jag fortsätta blogga om sverigelivet😛
 
Before I end this post I want to say a few words to all the people I've met here. Thank you for this time, you have made my stay so much funnier in so many ways! I’ll be missing you ❤️


Sverige - vi ses snart! ❣️

(null)